To Top
Επόμενο
Προηγούμενο
Ζούμε το τέλος της σταρ τηλεπαρουσιάστριας;
ΑΡΧΙΚΗDOWN TOWN ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ • Ζούμε το τέλος της σταρ τηλεπαρουσιάστριας;
  02 Δεκεμβρίου 2019, 6:30 πμ  
Η ψυχαγωγία, ένα πατροπαράδοτα γυναικείο κάστρο της κυπριακής τηλεόρασης, φαίνεται πως κινδυνεύει με άλωση.
 
Τις τελευταίες δεκαετίες, ειδικά μετά την εμφάνιση της ιδιωτικής τηλεόρασης η παρουσίαση ψυχαγωγικών εκπομπών σε όλες τις ζώνες ήταν κυρίως γυναικεία υπόθεση (υπήρχε actually εκπομπή στο ΡΙΚ μ’ αυτόν τον τίτλο που δεν έβλεπε κανένας) με τις παρουσιάστριες να κυριαρχούν σε πρωινάδικα, απογευματινάδικα, βραδινά show, τηλεπαιχνίδια, γλεντοκοπάδικα, talent, reality και χωρκογυρίσματα. Κι ενώ στην ενημέρωση υπάρχει μια σχετική ίση εκπροσώπηση ανδρών-γυναικών στην ψυχαγωγία η πλάστιγγα έγερνε παραδοσιακά προς το ωραίο φύλο με τον τομέα να έχει αναδείξει κατά καιρούς τοπικά αστέρια με υψηλές απολαβές και παχυλά διαφημιστικά συμβόλαια. Όμως τα τελευταία χρόνια κάτι άρχισε να αλλάζει.
 

Μια ματιά στο πρόγραμμα της φετινής σεζόν αλλά και μία πιο προσεκτική στα νούμερα της τηλεθέασης φανερώνει πως αυτή την περίοδο τις δημοφιλέστερες ψυχαγωγικές εκπομπές της εγχώριας τηλεόρασης (μιλάμε για τις κυπριακές παραγωγές) τις παρουσιάζουν άντρες. Το «Λούης Night Show» είναι για τέταρτη χρονιά σερί το πρώτο σε τηλεθέαση πρόγραμμα της κυπριακής TV με κοντά στους 100 χιλιάδες τηλεθεατές κάθε Παρασκευή, ένα ρεκόρ που δύσκολα θα ανατραπεί ή έστω επαναληφθεί στο εγγύς μέλλον.

Στη ζώνη του Σαββατόβραδου η φετινή είσοδος του «Casa de Mikel» με οικοδεσπότη τον Μιχάλη Σοφοκλέους στέρησε την πρωτιά στη ζώνη από την «Παραδοσιακή βραδιά» που κρατούσε μέχρι πρότινος τα σκήπτρα αν και τεχνικά ο Μιχάλης Χατζημιχαήλ είναι ισότιμος συμπαρουσιαστής της εκπομπής μαζί με την Άντρη Καραντώνη. Τέλος στην απογευματινή ζώνη ο Ανδρέας Γιόρτσιος έδειξε για δεύτερη χρονιά τα (αστραφτερά) δόντια του στη Χριστιάνα Αριστοτέλους που διανύει φέτος μία από τις χειρότερες χρονιές της, καθώς αντιμετωπίζει ΚΑΙ την εκτοξευμένη δημοτικότητα του Νίκου Μουτσινά που φέτος έχει πραγματικά ξεφύγει.

 
Τα πράγματα δεν δείχνουν καλύτερα για τις εναπομείνασες ψυχαγωγικές εκπομπές με γυναίκες στο τιμόνι. Όπως προαναφέραμε η πάλαι ποτέ βασίλισσα της απογευματινής ζώνης Αριστοτέλους θα πρέπει να αισθάνεται περίπου σαν τους Γλύξμπουργκ, τυπικά έχει τον τίτλο αλλά όχι και το βασίλειο αφού τα νούμερα παραπέμπουν περισσότερο σε ιπποκόμο παρά γαλαζοαίματο. Και σαν να μην έφταναν τα καθημερινά ζόρια ήρθε να ρίξει αλάτι στις πληγές η παταγώδης αποτυχία του «Soundtrack of Love», η πρώτη στην καριέρα της στη βραδινή ζώνη. Βέβαια, θα ήταν άδικο να χρεωθεί εξ ολοκλήρου το ναυάγιο καθώς είναι ολοφάνερο πως ο κόσμος δεν τσίμπησε με κάτι που ουσιαστικά είναι ένα ιλουστρασιόν Telethon -παρά τις αγνές προθέσεις και την αρτιότητα της παραγωγής ένα μάλλον ανιαρό θέαμα που δεν συνάδει με τη χαλαρή διάθεση της κυριακάτικης prime. Παρ’ όλα αυτά αποτελεί πλήγμα στη φήμη της παρουσιάστριας ότι προσελκύει τα πλήθη σε ό,τι κάνει, ίσως πάλι να είναι απλά ένα ακατάλληλο όχημα και να επανακάμψει στο μέλλον.

 Νωρίτερα, στις 1.30μ.μ. η Κωνσταντίνα Ευριπίδου κάνει με το «Όλα καλά» ό,τι και πέρσι, δηλαδή όχι και πολλά όμως είχε διαφανεί ήδη ότι η συγκεκριμένη εκπομπή έχει πιάσει οροφή και είναι εξαιρετικά απίθανο να υπάρξει θεαματική βελτίωση της τηλεθέασης. Απέναντι στο Omega η Μαρία Ιωάννου αποδείχθηκε καλή περίπτωση ως νεοφώτιστη παρουσιάστρια (αν και πλήρωσε αρκετές φορές την απειρία της) όμως το «Έλα να δεις» πέρα από μερικές εκλάμψεις στο δυναμικό κοινό απέχει παρασάγγας απ’ το να χαρακτηριστεί επιτυχία. Όσο για το μοναδικό κυπριακό ψυχαγωγικό πρωινάδικο που απέμεινε, αυτό του ΡΙΚ, δεν τα πάει και άσχημα (αν και με τεράστια σκαμπανεβάσματα) όμως σε καθαρούς αριθμούς η καλύτερη περίοδός του ήταν με τον Λουκά Χάματσο στο τιμόνι. Αυτό βέβαια παίζει να είναι και τυχαίο καθώς η Ελπίδα Ιακωβίδου ομολογουμένως ταιριάζει περισσότερο στο συγκεκριμένο είδος αν κι ακόμα το παλεύει να πείσει ως κορίτσι της διπλανής πόρτας - τύπος που αρέσει στο κοινό αυτού του είδους εκπομπών.


Ο λόγος που μια εκπομπή δεν τα πηγαίνει καλά ή σαρώνει σίγουρα δεν είναι ένας αλλά αποτέλεσμα αθροίσματος και συγκυριών. Όλες μαζί όμως σχηματίζουν μια μεγαλύτερη  εικόνα που δείχνει ότι η εποχή της παρουσιάστριας σταρ έχει, αν όχι παρέλθει, σίγουρα παγώσει προσωρινά. Από τη μια οι βετεράνοι του χώρου -όσες επιβίωσαν- βρίσκονται σε μια φυσιολογική κάμψη κι από την άλλη η παντελής απουσία νέου αίματος. Ακόμα και κάποιες μικρομεσαίες παρουσίες που προσπάθησαν να αναδειχθούν τα τελευταία χρόνια (Άντρεα Κυριάκου, Έβελυν Καζαντζόγλου, Μαρία Κορτζιά, Κλέλια Γιασεμίδου, Κάλια Ελευθερίου, Τζώρτζια Παναγή, Αλεξία Αναστασίου) έχουν αποσυρθεί, εξαφανιστεί ή περιοριστεί σε ρόλους συνεργάτη/πανελίστα περιμένοντας -ίσως- το δικό τους big break που ολοένα και αργεί. Να μην αδικούμε όμως και τα κανάλια, από τη μια γκρινιάζουμε για την έλλειψη φρέσκων προσώπων στην κυπριακή TV και από την άλλη όταν αυτά τολμούν να ξεμυτίσουν (όπως πχ η Χαριτίνη Ηλιάδη στο «Παρέα mou», η Γιώτα Δαμιανού στο «Λάθος κέρδισες») δεν απολαμβάνουν ακριβώς και της θερμότερης υποδοχής από τους τηλεθεατές με συνέπεια να αποσύρονται ή να περιορίζονται και τα κανάλια να καταφεύγουν σε μέτριες αλλά τουλάχιστον δοκιμασμένες λύσεις ανακυκλώνοντας τις ίδιες και τις ίδιες στα ίδια και τα ίδια concept.
 

Κι εδώ εισέρχονται οι άντρες. Το μοιραίο λάθος που φαίνεται πως κάνουν οι γυναίκες της τηλεοπτικής ψυχαγωγίας είναι ότι μάλλον την παίρνουν υπερβολικά στα σοβαρά. Η φετινή -αλλά διαφαινόμενη από πέρσι- στροφή στην πλάκα, το τρολάρισμα και τη σάτιρα βρήκε έτοιμους τους άνδρες που δεν κωλώνουν να τσαλακωθούν ενώ οι εγκλωβισμένες στην εικόνα, το στάτους και τις βραδινές τουαλέτες τους self-conscious παρουσιάστριες έμειναν στην comfort zone της παραπαίουσας λαϊφσταλιάς με αποτέλεσμα να χάνουν διαρκώς έδαφος αλλά και τηλεθεατές.  Όχι πως δεν υπάρχουν τηλεπερσόνες που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν το ανερχόμενο είδος. Σε έναν αγγελικά πλασμένο κόσμο η Χριστιάνα Αντωνίου θα είχε ήδη δική της σατιρική/comedy εκπομπή στην prime time αντί να βολοδέρνει ως ρουμπρίκα του «Όλα καλά» καταδικασμένη να προσφέρει σούσι σε ένα κοινό που αποδεδειγμένα προτιμά τη ζαλατίνα. Αλλά ξέρουμε πολύ καλά γιατί η Χριστιάνα  δεν έχει δική της εκπομπή, παρά το εμφανέστατο ταλέντο της: ας όψεται η (παρωχημένη) αντίληψη ότι το γυναικείο κοινό θέλει να βλέπει μόνο λαμπερές παρουσιάστριες, πρώην μοντέλα κι εστεμμένες. Ίσως και να ίσχυε κάποτε, για τώρα δεν είμαι και τόσο σίγουρος. Το θέμα είναι, θα ρισκάρει κάποιος διευθυντής προγράμματος να το ανακαλύψει;
 
Περιοδικό TV Mania, τεύχος 1305.
  Μαρίνος Νομικός   
Σχολιάστε ή διαβάστε πατώντας εδώ...