To Top
19:48 Τρίτη
21 Ιανουαρίου 2020
Επόμενο
Προηγούμενο
Οι χαμηλές πτήσεις για την παιδεία και οι δαπάνες
ΑΡΧΙΚΗΑΠΟΨΕΙΣΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ "Φ" • Οι χαμηλές πτήσεις για την παιδεία και οι δαπάνες
  09 Δεκεμβρίου 2019, 9:35 πμ  
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ της Δημοκρατίας δεν παρέλειψε να δείξει την ενόχλησή του για τα χαμηλά μαθησιακά αποτελέσματα που καταγράφονται από τη χώρα μας. Όπως ανέφερε, η Κύπρος είναι η πρώτη χώρα μεταξύ των κρατών της ΕΕ σε δαπάνες για την Παιδεία και η τελευταία σε μαθησιακά αποτελέσματα και χρειάζονται μεταρρυθμίσεις ώστε να βελτιωθούν σημαντικοί τομείς της Εκπαίδευσης. Το ανέφερε ενώπιον μαθητών στο πλαίσιο Δημόσιας Διαβούλευσης, η οποία έγινε στο Προεδρικό. 
 
Αναφερόταν στα αποτελέσματα του διεθνούς διαγωνισμού PISA για το 2018. Αποτελέσματα που, δυστυχώς, επαναβεβαιώνουν πως δεν πάμε καλά. Και πως για μιαν ακόμη φορά (τα αποτελέσματα) προβληματίζουν έντονα όλους τους εμπλεκόμενους. Κι αυτό γιατί η Κύπρος κατέλαβε την 50ή θέση ανάμεσα σε 77 κράτη στην Κατανόηση Κειμένου, την 43η θέση στα Μαθηματικά και την 47η θέση στις Φυσικές Επιστήμες ανάμεσα σε 78 χώρες.
 
ΚΑΘΕ σχόλιο περιττεύει όταν έχουμε ενώπιον μας αυτή την εικόνα. Και είναι σαφές πως οι δαπάνες δεν έχουν καμία σημασία κι αυτό προκύπτει και από τα αποτελέσματα. Και για να είμαστε σωστοί, θα πρέπει να εξετάσουμε και για τι σόι δαπάνες γίνεται λόγος και πώς αξιοποιούνται και πώς συμβάλλουν στην ποιοτική ενίσχυση της παρεχόμενης παιδείας. Γι΄ αυτό και θεωρούμε πως δεν μπορούμε να αναφερόμαστε ως απάντηση στα αρνητικά αποτελέσματα στο ύψος του προϋπολογισμού.
 
ΟΛΟΙ αυτοί που ασχολούνται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο με τα της Παιδείας θα πρέπει να δώσουν απαντήσεις σε μια σειρά ερωτήματα: Πρώτο, γιατί σχεδόν ΟΛΟΙ οι μαθητές χρειάζονται να προσφεύγουν στα φροντιστήρια; Δεύτερο, με ποια κριτήρια γίνονται κινήσεις για αλλαγές και μεταρρυθμίσεις; Τρίτο, πότε κάθισαν όλοι οι εμπλεκόμενοι χωρίς σκοπιμότητες για να δώσουν λύσεις στα μεγάλα προβλήματα της Παιδείας χωρίς να αναζητούνται νικητές ή ηττημένοι;
 
ΕΧΟΥΜΕ πρόβλημα και όταν το επισημαίνουμε δεν παρουσιάζουμε οτιδήποτε το καινούργιο. Είναι γνωστό σε όλους. Σε δηλώσεις της στον ACTIVE, η διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, Αθηνά Μιχαηλίδου, αναφέρθηκε στα αποτελέσματα και ανέδειξε ένα ζήτημα που είναι κατά την άποψή μας σημαντικό: 
«Το βασικό μήνυμα της συγκεκριμένης έρευνας είναι ότι πρέπει να σταματήσουμε να δίνουμε έμφαση στις γνώσεις και να μετατοπίσουμε την προσοχή στις βασικές δεξιότητες, που δεν είναι άλλες από την κριτική σκέψη των μαθητών και τη δυνατότητά τους να αξιολογούν και να εξάγουν συμπεράσματα».
 
ΤΑ αποτελέσματα δεν μπορεί να τα αντιμετωπίσει κανείς με θεωρίες και προτάσσοντας διάφορες εκδοχές. Τα δεδομένα στηρίζονται πρωτίστως σε πραγματικούς αριθμούς και στοιχεία. Στοιχεία που δεν αλλάζουν όποια ανάγνωση και να τύχουν. 
 
ΕΙΝΑΙ σαφές πως ο πήχης έχει προ πολλού χαμηλώσει. Και έχει χαμηλώσει επικίνδυνα. Δεν αρκεί να επαναλαμβάνουν αρμόδιοι και μη πως ο στόχος όλων πρέπει να είναι η αναβάθμιση της παιδείας. Δεν έχει και τόση σημασία πλέον τι λένε, αλλά αυτό που χρειάζεται είναι πράξεις και θετικά αποτελέσματα. Σε αυτά κρίνονται όλοι, στα αποτελέσματα.
Σχολιάστε ή διαβάστε πατώντας εδώ...