To Top
19:13 Πέμπτη
20 Φεβρουαρίου 2020
Επόμενο
Προηγούμενο
Καλύτερη πρόληψη η μηδενική ανοχή
ΑΡΧΙΚΗΑΠΟΨΕΙΣΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ "Φ" • Καλύτερη πρόληψη η μηδενική ανοχή
  13 Ιανουαρίου 2020, 10:10 πμ  
Τα θανατηφόρα δυστυχήματα στους κυπριακούς δρόμους εξελίσσονται σε κοινωνική μάστιγα. Σχεδόν κάθε μέρα θρηνούμε τον θάνατο κάποιου ανθρώπου σε τροχαίο εξαιτίας επικίνδυνης, απερίσκεπτης ή αμελούς οδήγησης. Η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων θα πρέπει να ιεραρχηθεί ως κορυφαία προτεραιότητα για την Πολιτεία, η οποία έχει υποχρέωση να εφοδιάσει την Αστυνομία και τις υπόλοιπες αρμόδιες Αρχές με τα απαραίτητα νομοθετικά εργαλεία, τον εξοπλισμό και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται, ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους.

Η πρόσφατη σύσκεψη, υπό τον Αρχηγό της Αστυνομίας Κύπρο Μιχαηλίδη, για το πρόβλημα των τροχαίων και τα μέτρα που θα πρέπει να λάβει το Σώμα τη νέα χρονιά, είναι μια αυτονόητη ενέργεια η οποία θέλουμε να ελπίζουμε ότι θα έχει και συνέχεια. Πολύ ορθά ο Αρχηγός υπέδειξε ότι οι ενέργειες που θα ληφθούν καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δράσεων, τόσο στον τομέα της πρόληψης όσο και στον τομέα της καταστολής οδηγικών συμπεριφορών, που αποδεδειγμένα αποτελούν τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων συγκρούσεων. Ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, η Αστυνομία θα δώσει έμφαση στην αντιμετώπιση των γενεσιουργών αιτιών πρόκλησης θανατηφόρων δυστυχημάτων, που είναι η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, η οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος ή ναρκωτικών, η υπερβολική ταχύτητα και μη χρήση προστατευτικού κράνους. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Αστυνομία θα επιδεικνύει μηδενική ανοχή στις πιο πάνω περιπτώσεις. 

Πολύ ορθά η Αστυνομία εισηγείται και την αύξηση των ποινών (χρηματικό πρόστιμο και φυλάκιση) και ας ελπίσουμε ότι οι βουλευτές θα προτάξουν το δημόσιο συμφέρον και όχι τις ψήφους. Τα περί δεύτερης ευκαιρίας που ακούστηκαν στη Βουλή, για τους παραβάτες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, δεν είναι σοβαρά πράγματα, γιατί στέλνουν τα λανθασμένα μηνύματα. Οι ποινές δεν έχουν μόνο τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά θα πρέπει να λειτουργούν και ως στοιχείο αποτροπής, ιδιαίτερα σε λαούς που δεν φημίζονται για την προσήλωσή τους στον νόμο. Ειδικότερα στο θέμα της υπερβολικής ταχύτητας και της οδήγησης υπό την επήρεια ποτού ή ναρκωτικών, οι ποινές θα πρέπει να ανέβουν στο μάξιμουμ. 

Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να ελεγχθεί είναι η ευκολία με την οποία οι τουρίστες ενοικιάζουν αυτοκίνητο, μοτοσυκλέτες ή τις τετράτροχες λεγόμενες «γουρούνες». Η άδεια οδήγησης είναι μεν απαραίτητη για την ενοικίαση οχήματος, αλλά από μόνη της δεν καθιστά τον κάτοχό της ικανό να μπει σε ένα οδικό δίκτυο που του είναι παντελώς άγνωστο χωρίς τη στοιχειώδη περίοδο προσαρμογής. Επιτέλους, ας βάλουμε τη λογική πάνω από το οικονομικό συμφέρον. 
Σχολιάστε ή διαβάστε πατώντας εδώ...