To Top
05:52 Σάββατο
29 Φεβρουαρίου 2020
Επόμενο
Προηγούμενο
Οδική ασφάλεια: Στο κουβεντολόι είμαστε πρωταθλητές
ΑΡΧΙΚΗΑΠΟΨΕΙΣΑΡΘΡΑ ΣΤΟΝ "Φ" • Οδική ασφάλεια: Στο κουβεντολόι είμαστε πρωταθλητές
  27 Ιανουαρίου 2020, 9:00 πμ  
ΕΙΝΑΙ κουραστική η επανάληψη, αλλά αυτό πρέπει να γίνεται. Το 2020 δεν μπήκε καλά σε σχέση με τα θανατηφόρα. Δεν ήταν καλή ούτε και η περσινή χρονιά. Γενικώς, δεν τα πάμε καθόλου καλά και σε αυτό το πεδίο. Αλλά στην προκειμένη περίπτωση, δυστυχώς, η αδυναμία υιοθέτησης μέτρων αποτροπής έχει δυσαναπλήρωτο κόστος. Χάνονται ανθρώπινες ζωές. Για να μπορέσει αυτή η κατάσταση να ανατραπεί θα πρέπει τα μέτρα που θα διαμορφωθούν, να υιοθετηθούν και να εφαρμοστούν. Ως γνωστό, στο κουβεντολόι είμαστε πρώτοι. Όπως και στην αναβλητικότητα. Συνήθως, συζητήσεις γίνονται και μάλιστα έντονες μετά από ένα τραγικό περιστατικό. Ένα θανατηφόρο. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν την τεχνογνωσία, οι οποίοι μπορούν να παρέχουν συμβουλές και να προτείνουν συγκεκριμένα μέτρα. Όλοι τους θυμούνται όταν προκύψει θέμα, μετά από ένα θανατηφόρο δυστύχημα. Προληπτικά κανείς δεν ασχολείται. Τόσο τα ΜΜΕ όσο, πρωτίστως, οι αρμόδιοι. Οι τελευταίοι όταν τοποθετούνται δημοσίως, ποτέ δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους. Πάντα ευθύνονται όλοι οι άλλοι. 

ΤΑ έχουμε επισημάνει πολλές φορές πως θα πρέπει να υπάρξουν δράσεις. Δεν είμαστε εξ εκείνων που μηδενίζουν τα πάντα. Δεν υποβαθμίζουμε ποσώς τα όσα γίνονται. Αλλά, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Την ίδια ώρα, οφείλουμε να αναφέρουμε πως ο ανθρώπινος παράγοντας είναι εκείνος που προκαλεί τα δυστυχήματα. Η υπερβολική ταχύτητα, η απρόσεκτη οδήγηση, η μη χρήση της ζώνης, η μη καταλληλότητα των οχημάτων, αποτελούν λόγοι που οδηγούν σε δυστυχήματα. Θανατηφόρα και μη. Αυτά μπορούν να αλλάξουν. Πρωτίστως από τους ίδιους τους οδηγούς, οι οποίοι οφείλουν να τηρούν όλους τους κανόνες οδήγησης. Η τήρηση αυτών των κανόνων ενισχύει και την ασφάλεια στους δρόμους. Τόσο των ιδίων των οδηγών, όσων και των υπόλοιπων. 

ΤΗΝ ίδια ώρα, θα πρέπει να λειτουργήσουν σωστά και αποτελεσματικά και οι άλλοι παράγοντες που συνθέτουν το πάζλ, τη μεγάλη εικόνα, που αφορά την οδική ασφάλεια. Η Αστυνομία θα πρέπει να αναζητήσει πιο αποτελεσματικούς τρόπους ελέγχου. Να μην είναι, για παράδειγμα, αυτοσκοπός οι καταγγελίες οδηγών για υπερβολική ταχύτητα. Να γίνεται κι αυτός ο έλεγχος αλλά πρωτίστως για  να λειτουργεί αποτρεπτικά περισσότερο. Την ίδια ώρα, θα πρέπει να γίνεται πιο δύσκολή η εξέταση απόκτησης άδειας οδήγησης και πιο εύκολη η απόφαση για στέρηση άδειας οδήγησης. 

ΕΙΝΑΙ σαφές πως δεν υπάρχει σε αυτή τη χώρα παιδεία στα ζητήματα αυτά. Πόσοι είναι εκείνοι που επιμένουν να σταθμεύουν στα πεζοδρόμια; Πόσοι είναι εκείνοι που δεν σταματούν στις διαβάσεις πεζών; Πόσοι είναι εκείνοι που τρέχουν πέραν από το όριο ταχύτητας; Πόσοι είναι εκείνοι που μιλούν στο τηλέφωνο ενώ οδηγούν; Πολλοί, πάρα πολλοί. Συνεπώς, είναι και θέμα νοοτροπίας. Αυτό θα αλλάξει εάν τα παιδιά αποκτήσουν οδική συνείδηση. Κι αυτό δεν γίνεται αυτόματα, αλλά με εκπαίδευση και εδραίωση της κουλτούρας για σωστή και ασφαλή οδήγηση και συμπεριφορά στους δρόμους. Το έχουμε αναφέρει στο παρελθόν δεν θα κουραστούμε να το επαναλαμβάνουμε συνεχώς: Να διαμορφωθεί από την παιδική ηλικία οδική συνείδηση, που θα αλλάξει βαθμηδόν τη συμπεριφορά των οδηγών. 
 
Σχολιάστε ή διαβάστε πατώντας εδώ...