To Top
15:58 Τρίτη
31 Μαρτίου 2020
Επόμενο
Προηγούμενο
Χάνω δικαιώματα ταξιδιώτη λόγω κορωνοϊού;
ΑΡΧΙΚΗΚΟΙΝΩΝΙΑΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΕΧΕΙΣ ΛΟΓΟ • Χάνω δικαιώματα ταξιδιώτη λόγω κορωνοϊού;
  18 Μαρτίου 2020, 9:47 πμ  

Από τον Δεκέμβρη προγραμματίζαμε με τη σύζυγό μου (είμαστε και οι δύο συνταξιούχοι) ταξίδι για την Πράγα της Τσεχίας και προχωρήσαμε μάλιστα στην αγορά σχετικού ταξιδιωτικού πακέτου το οποίο περιλαμβάνει αεροπορικά εισιτήρια, διαμονή, διατροφή, εκδρομές κ.ά.

Λόγω εξάπλωσης τους κορωνοϊού όμως, αλλάξαμε τα σχέδιά μας και σίγουρα δεν θα ταξιδέψουμε εκτός Κύπρου, όμως διερωτώμαστε εάν θα χάσουμε τα λεφτά που ήδη πληρώσαμε για το ταξίδι αυτό.

Πού μπορούμε να αποταθούμε για να λάβουμε σχετικές απαντήσεις από υπεύθυνο-αρμόδιο άτομο; Σταύρος Χ.

Τις ίδιες ή παρόμοιες απορίες με αυτές του αναγνώστη μας σίγουρα έχουν αυτές τις μέρες πολλοί συμπατριώτες μας που συνηθίζουν να ταξιδεύουν στο εξωτερικό αγοράζοντας οργανωμένα ταξίδια.

Για όλους αυτούς λοιπόν, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε πριν από λίγες μέρες ανακοίνωση, στην οποία καταγράφονται σχετικές πληροφορίες για τα δικαιώματα που έχουν ταξιδιώτες, σύμφωνα με τον περί των Οργανωμένων Ταξιδιών και Συνδεδεμένων Ταξιδιωτικών Διακανονισμών Νόμο.

Σύμφωνα με αυτήν, οι ταξιδιώτες που έχουν αγοράσει οργανωμένο ταξίδι, δηλαδή συνδυασμό τουλάχιστον δύο ταξιδιωτικών υπηρεσιών, οι οποίες έχουν αγοραστεί από ένα σημείο πώλησης, ότι αν δεν έχουν ακόμη αναχωρήσει για το ταξίδι τους, να συμβουλευτούν άμεσα τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα και τις υπηρεσίες του υπουργείου Εξωτερικών, προκειμένου να μάθουν εάν έχει εκδοθεί επίσημη προειδοποίηση για τη χώρα προορισμού τους.

Οι ταξιδιωτικές οδηγίες του υπουργείου Εξωτερικών μπορούν να βρεθούν και διαδικτυακά στον σύνδεσμο http://www.mfa.gov.cy/mfa/mfa2016.nsf/travel.html, ενώ επικαιροποιούνται συνεχώς ανάλογα με τη συνεχόμενη επαναξιολόγηση της κατάστασης. Μέχρι χθες το μεσημέρι πάντως, στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα δεν υπήρχε οποιαδήποτε προειδοποίηση για τους ταξιδιώτες με προορισμό την Τσεχία.

Σύμφωνα με τον νόμο, τόσο ο ταξιδιώτης όσο και ο διοργανωτής έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν το οργανωμένο ταξίδι πριν από την έναρξή του, χωρίς την καταβολή οποιασδήποτε χρέωσης, σε περίπτωση εκδήλωσης κρουσμάτων σοβαρής ασθένειας στον τόπο προορισμού ή πολύ κοντά σ’ αυτόν, η οποία επηρεάζει σημαντικά την εκτέλεση του πακέτου ή επηρεάζει σημαντικά τη μεταφορά των επιβατών στον τόπο προορισμού.

Εξάλλου, σε περίπτωση ακύρωσης οργανωμένου ταξιδιού, ο ταξιδιώτης δικαιούται εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών την πλήρη επιστροφή όλων των ποσών που κατέβαλε για το πακέτο, αλλά δεν δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση.

Όπως προστίθεται, προτού ο ταξιδιώτης προχωρήσει σε ακύρωση του οργανωμένου του ταξιδιού συστήνεται όπως επικοινωνήσει με τον ταξιδιωτικό του πράκτορα, ο οποίος ίσως του προτείνει εναλλακτικές λύσεις, όπως την αναβολή του ταξιδιού του για το μέλλον ή την αλλαγή του ταξιδιωτικού του προορισμού.

Ως στήλη, εισηγούμαστε και εμείς με τη σειρά μας στον αναγνώστη όπως έλθει σε επικοινωνία με την εταιρεία από την οποία αγόρασε το ταξιδιωτικό πακέτο, για σχετική διευθέτηση.

  Σταύρος Χ.   
Σχολιάστε ή διαβάστε πατώντας εδώ...