To Top
10:56 Δευτέρα
24 Φεβρουαρίου 2020
Επόμενο
Προηγούμενο
Τα δύο σχέδια για απόσυρση οχημάτων
ΑΡΧΙΚΗΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΙΝΩΝΙΑ • Τα δύο σχέδια για απόσυρση οχημάτων
Τελευταία Ενημέρωση: 18 Ιανουαρίου 2020, 4:31 μμ
Σημαντικά φαίνεται πως είναι τα εμπόδια για να περάσουν οι αλλαγές που προώθησε ο υπουργός Μεταφορών στο εγκεκριμένο από το Υπουργικό σχέδιο επιδοτούμενης απόσυρσης αυτοκινήτων, ώστε η αντικατάσταση να γίνεται όχι μόνο με καινούργια αυτοκίνητα αλλά και με μεταχειρισμένα. Το σκεπτικό ήταν ότι, επιδοτώντας με €1.000 την απόσυρση παλιού αυτοκινήτου με αγορά μικρού εισαγόμενου μεταχειρισμένου μέχρι 3 ετών, θα έδινε τη δυνατότητα και σε νοικοκυριά με χαμηλότερα εισοδήματα, που δεν μπορούν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο, να μπορέσουν να αντικαταστήσουν το παλιό τους όχημα με άλλο, αισθητά μικρότερης ηλικίας. Τα εμπόδια που τέθηκαν για το σχέδιο αυτό, σε σχέση κυρίως με περιβαλλοντικούς λόγους, αφού απαιτείται ταχεία και αποτελεσματική δράση στη μείωση των ρύπων στις μεταφορές, δεν απογοήτευσαν τον υπουργό Μεταφορών.
 
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φ», ο υπουργός Γιάννης Καρούσος, έχει ήδη θέσει επί χάρτου «σχέδιο Β». Αυτό προβλέπει τη δημιουργία και έγκριση δύο διαφορετικών διαδοχικών σχεδίων επιδότησης απόσυρσης παλιών αυτοκινήτων. Ένα στη βάση περιβαλλοντικών αρχών και ένα στη βάση κοινωνικών αρχών. Συγκεκριμένα, το ένα, με καθαρά περιβαλλοντικά κριτήρια, είναι το υφιστάμενο, όπως εγκρίθηκε από το Υπουργικό, με κάποιες τροποποιήσεις, όπως το αντί να ισχύει για δύο μήνες να ισχύει μόνο για ένα ώστε να έρθει συντομότερα το αποτέλεσμα με τη μείωση των ρύπων. Το σχέδιο αυτό αναμένεται ότι πριν το τέλος του μήνα θα τεθεί ενώπιον του Υπουργικού για έγκριση και αφορά στην απόσυρση περίπου 1.250 οχημάτων άνω των 15 ετών και αντικατάστασή τους με καινούργια, με ρύπους κάτω των 160 γρ. με επιδότηση €2.000 όπως και ηλεκτρικών σαλούν και βαν οχημάτων με επιδότηση €7.000.
   
Το δεύτερο σχέδιο, που μελετούν ήδη στο υπουργείο Μεταφορών και θα προωθηθεί μόλις εξασφαλιστεί το κονδύλι επιδοτήσεων με δυνατότητα να αξιοποιηθούν υπόλοιπα και του προηγούμενου σχεδίου, θα έχει ως κύριο χαρακτήρα τον κοινωνικό. Δηλαδή, θα επιδοτηθεί με αισθητά αυξημένη επιδότηση, η αντικατάσταση παλιών οχημάτων από νοικοκυριά με σχετικά εισοδήματα που θα καθοριστούν στη βάση κριτηρίων και του υπουργείου Εργασίας. 
 
Επίσης κριτήριο προτεραιότητας επιλογής, θα είναι το πόσο παλαιότερο είναι το όχημα που θα αποσυρθεί, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, σήμερα στους δρόμους της Κύπρου, κυκλοφορούν περίπου 185.000 οχήματα ηλικίας άνω των 15 ετών, με αρκετές χιλιάδες από αυτά να έχουν ηλικίες μεταξύ 20 και 25.
 
Στο μικροσκόπιο βρίσκεται και εισήγηση, όπως αν η αντικατάσταση του ηλικιωμένου οχήματος που αποσύρεται, θα γίνει με «κυπριακό» και όχι εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα, που θα ανταποκρίνεται στην ηλικία και τους ρύπους που θα καθοριστούν, η επιδότηση θα είναι πιο ψηλή. Κι αυτό επειδή η Δημοκρατία θα γλυτώσει από εξαγωγή χρημάτων και αύξηση των μεταχειρισμένων οχημάτων, ενώ ταυτόχρονα  θα αναζωογονηθεί και η αγορά του μεταχειρισμένου κυπριακού αυτοκινήτου. Ένα τέτοιο σχέδιο, θα καλύψει αισθητά μεγαλύτερο αριθμών αυτοκινήτων από τα 600 οχήματα που προέβλεπε η ρύθμιση που τέθηκε στην αρχική διαμόρφωση του σχεδίου.
  Πέτρος Θεοχαρίδης   
Σχολιάστε ή διαβάστε πατώντας εδώ...