To Top
17:23 Παρασκευή
21 Φεβρουαρίου 2020
philenews insider
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Capital.gr
ΜΑΖΙ ΜΕ
Forbes
insider banner
Επόμενο
Προηγούμενο
Παίρνουν φωτιά τα καύσιμα - Καπέλο έως και 6 σεντ το λίτρο
ΑΡΧΙΚΗINSIDERΚΥΠΡΟΣ • Παίρνουν φωτιά τα καύσιμα - Καπέλο έως και 6 σεντ το λίτρο
  18 Ιανουαρίου 2020, 10:15 πμ  

Η υποχρεωτική ανάμιξη με βιοντίζελ στα καύσιμα κίνησης αναμένεται να εκτοξεύσει τις τιμές εντός του 2020. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις οι τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης θα αυξηθούν έως και 6 σεντ το λίτρο λιανικώς συμπεριλαμβανομένου φόρων κατανάλωσης (2,5 σεντ η βενζίνη και 4 το πετρέλαιο), αφού οι εταιρείες πετρελαιοειδών θα πρέπει να προμηθεύονται από το εξωτερικό ποσότητες βιοκαυσίμων. Η Κύπρος έχει υποχρέωση μέχρι τις 31/12/2020 να καλύπτει το 10% της ενέργειας που καταναλώνεται στις μεταφορές από ΑΠΕ, ενώ σήμερα το ποσοστό διείσδυσης βρίσκεται στο 5%.

Με χθεσινό διάταγμα ο υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, αναφέρθηκε στο ποσοστό ανάμιξης των συμβατικών καυσίμων των μεταφορών και τα βιοκαύσιμα για ιδίαν χρήση. Με βάση το διάταγμα οι εταιρείες πετρελαιοειδών υποχρεούνται να αναμιγνύουν βιοκαύσιμα που πληρούν τα κριτήρια αειφορίας στη βενζίνη και στο ντίζελ, έτσι ώστε η μέση ετήσια ενεργειακή περιεκτικότητα των συμβατικών καυσίμων σε βιοκαύσιμα να ανέρχεται τουλάχιστον στο 7,3% της συνολικής ενεργειακής περιεκτικότητας των συμβατικών καυσίμων που διαθέτουν στην αγορά. Σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας φαίνεται ότι το 7,3% είναι το μέγιστο που μπορεί να επιτευχθεί συνολικά λόγω και των θερμοκρασιών στην Κύπρο, και θεωρείται σημαντική παράλειψη να μην έχει ζητηθεί παρέκκλιση από την Κομισιόν στο παρελθόν. Το βιοντίζελ είναι ακριβότερο από τα συμβατικά καύσιμα. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φόβοι για αυξήσεις στα καύσιμα

Μιλώντας στον «Φ», ο κ. Λακκοτρύπης ανέφερε ότι από τη στιγμή που απαιτούμε πράσινη πολιτική πρέπει να επιμεριζόμαστε κάποιο κόστος. «Το σημαντικό είναι αν θέλουμε καθαρότερο καύσιμο και να αναπνέουμε πιο καθαρό αέρα θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν είναι δωρεάν», είπε χαρακτηριστικά. Περαιτέρω, επειδή από τεχνικής πλευράς θεωρείται ανέφικτο να καλυφθεί ο στόχος του 10%, η Κυβέρνηση επεξεργάζεται τρόπους να προχωρήσει με τη στατιστική μεταβίβαση στις μεταφορές, που θεωρείται η πιο βέλτιστη οικονομικά λύση για την επίτευξη των στόχων. Δηλαδή, να αγοράζουμε τη διαφορά που αναλογεί σε 2,7% από άλλο κράτος μέλος που πιθανόν να καταφέρει να πιάσει τους στόχους. Περαιτέρω θα καταβληθεί προσπάθεια να ανταλλάξει η Κυπριακή Δημοκρατία στόχους που έχει ξεπεράσει όπως είναι η θέρμανση - ψύξη. Σύμφωνα με τον Υπουργό, ήδη έχουν επιβληθεί κάποιες αυξήσεις εκ μέρους εταιρειών πετρελαιοειδών, επισημαίνοντας ότι σε μεγάλο βαθμό έχει ενσωματωθεί η αύξηση στο πετρέλαιο, όχι όμως και στη βενζίνη που αναμένονται περαιτέρω αυξήσεις.

Σημειώνεται ότι το μερίδιο ΑΠΕ στις μεταφορές για το 2030 είναι 14%, ενώ με τα υφιστάμενα μέτρα μπορούμε να καλύψουμε το 7,3% με τη διείσδυση των βιοκαυσίμων. Με τις σχεδιαζόμενες πολιτικές και μέτρα για τον κρίσιμο τομέα των οδικών μεταφορών εφόσον υλοποιηθούν μπορεί να καλυφθεί στόχος 14,8%. Τονίζεται ότι με τα σχεδιαζόμενα μέτρα, θα απαιτηθούν συνολικές επενδύσεις €1,3 δισ. έως το 2030, που έχουν όμως μεγαλύτερη οικονομική απόδοση στην κοινωνία. Σημειώνεται ότι ο τομέας των μεταφορών αντιμετωπίζει σοβαρούς περιορισμούς στις υποδομές και αναμένεται να έχει μέτριες επιδόσεις ως προς τις βελτιώσεις της ενεργειακής απόδοσης έως το 2030. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς -οι οποίοι ωστόσο δεν μπορούν να υλοποιηθούν- αναμένεται ότι έως το 2030 η χρήση ιδιωτικών οχημάτων θα μειωθεί κατά 30%, ενώ η χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών θα αυξηθεί κατά 20% και το περπάτημα και η ποδηλασία κατά 10%. Τονίζεται ότι η μείωση της χρήσης αυτοκινήτων μπορεί να ωφελήσει την κοινωνία κατά έως €2 δισεκατομμύρια και μαζί με γρήγορη εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι του 2030.

Λόγος για κακοδιαχείριση

Το Δημοκρατικό Κόμμα προβληματίζεται έντονα για τη διαφαινομένη αδράνεια της Κυβέρνησης στη λήψη μέτρων, ως προς την εκπλήρωση ευρωπαϊκών υποχρεώσεων της Κυπριακής Δημοκρατίας.  Επισημαίνει ότι η διορία συμμόρφωσης, σε σχέση με το ποσοστό βιοκαυσίμων στις μεταφορές, έχει παρέλθει. Τονίζει ότι πέραν των αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων, η Κύπρος θα επωμιστεί και το επιπλέον κόστος της παράβασης. Το ΔΗΚΟ σημειώνει ότι η Κυπριακή Δημοκρατία δεν ανήκει στην Κυβέρνηση αλλά σε όλους τους πολίτες, που πρέπει, επιτέλους, να πάψουν να πληρώνουν την κακοδιαχείριση και την αδράνεια των κυβερνώντων.

  Άγγελος Νικολάου   
Σχολιάστε ή διαβάστε πατώντας εδώ...